کاخ کورش هخامنشی
 
دشتستان بزرگ
نام نیکو گربماند زآدمی××× به کزوماند سرای زرنگار
 
 
پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:کاخ کورش هخامنشی, :: 21:38 ::  نويسنده : ارسلان

 

کاخ کورش هخامنشی


این کاخ که درجنوب شرقی برازجان قرار دارد در سال 1350 توسط هیأت باستانشناسی مورد حفاری وکاوش قراردارد و از قصور دوره هخامنشی شناخته شد. درگزارش هیأت مذکوردرباره این کاخ آمده است: << بدون شک کاخی که امروزتوسط هیأت علمی باستانشناسی مورد کاوش قرارگرفته اشت ، تا دریا فاصله چندانی نداشته وبعنوان یک کاخ ساحلی درحاشیه خایج فارس مورد استفاده قرارمی گرفته و نمایشگر سیادت دریایی هخامنشیان درمنطقه جنوبی ایران بوده است . این کاخ درنوع خود بی نظیروازجمله بناهای تاریخی ومفاخر ملی است>>.  کاخ دیگری ازکورش هخامنشی هم اخیرادرمنطقه چرخاب برازجان کشف شده است. << عملیات حفاری درنیمه آذرماه 1380 به مدت 80 روزبه سرپرستی آقای علی اکبر سرفرازانجام شد و تالار کورش متشکل از12عدد سرستون در دوردیف شش تایی درمجاورت هم نمایان شد.درضلع شرقی ستون ها درگاه ورودی کاخ نیز مشخص شد ویک سنگ درگاهی عظیم که داری نقش برجسته می باشد از دل خاک بیرون آمد.ابعاد ستون های این کاخ مشابه پاسارگاد است با این تفاوت که سنگ های موجود درکاخ کورش برازجان اززیبایی و مرغوبیت بیشتری نسبت به کاخ پاسارگاد برخوردار است. با کشف این کاخ تعداد کاخ های مربوط به دوره ی هخامنشی درشهرستان دشتستان به چهار واحد می رسد که درمناطق نظرآقا، درودگاه ، بنداروز و چرخاب واقع شده اند >>.

 


 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به نام خالق زیبایی های بیشمار... سلام و دروووووووووووووووووووووووووووووووووود در این وبلاگ سعي ميكنيم علاوه بر معرفی شهرستانمون ، پيرامون موضوعات مختلف،مطلب بذاريم شهرستان دشتستان بزرگ ، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان در استان بوشهر می باشد. ***نظر یادتون نره*** پروفایل ما فعال است برای خواندن مطالب بیشتر ، به قسمت موضوعات وب بروید بدروووووووووووووووووووووووووووووووووود
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دشتستان بزرگ و آدرس bigdashtestan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 165
بازدید کل : 5262
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

وب گروهی بچه های:برازجان+ تااوکه +دشتستان بزرگ

وب گروهی بچه های:برازجان+ تااوکه +دشتستان بزرگ


Pichak go Up

.

.

.

.


استخاره آنلاین با قرآن کریم

تعبیر خواب آنلاین